Czym są systemy CRM? Działanie, zastosowanie i korzyści
Decision support systems (DSS) & Customer Relationship Management (CRM)

Czym są systemy CRM? Działanie, zastosowanie i korzyści

Obsługa klientów to podstawa pozytywnego wizerunku firmy i przepustka do jej efektywnego rozwoju. Jak o nią zadbać? Pomoże system CRM!

Twoja firma nie korzysta jeszcze z oprogramowania CRM? Gdy zależy Ci na lepszej jakości obsługi klienta, a przez to na większych zyskach, systemy CRM to przyszłościowy wybór. Sprawdź dokładnie, czym są tego typu systemy i jakie mają one zastosowanie. Zobacz też, jakie korzyści może zaoferować wdrożenie systemu CRM w firmie.

CRM – co to jest?

Skrót CRM pochodzi od Customer Relationship Management, czyli od zarządzania relacjami z klientami. To obszar, który w każdej firmie powinien odgrywać dużą rolę, ponieważ to właśnie od jakości obsługi klienta będą zależeć popularność firmy, jej zyski oraz rozwój.

W ramach CRM firma zajmuje się między innymi:

  • pozyskiwaniem nowych klientów
  • obsługą klientów
  • przygotowywaniem ofert dla klientów
  • rozwiązywaniem problemów klientów

Obecnie obszar jak Customer Relationship Management jest bardzo rozbudowany w wielu firmach, a po to, aby zarządzać nim jeszcze efektywniej, wiele decyduje się na oprogramowanie CRM.

Systemy informatyczne CRM

Poprzez systemy CRM firma może znacznie efektywniej prowadzić działania w ramach zarządzania obsługą klientów.

Tego typu oprogramowanie może zapewnić skuteczne wsparcie zarówno mniejszym, jak i większym firmom, które działają w różnych obszarach. Stąd też po oprogramowanie CRM sięga obecnie tak wiele firm.

Systemy te mogą działać indywidualnie, ale również mogą one wchodzić w skład większych systemów informatycznych, na przykład ERP. Dodatkowo mogą być one integrowane z innymi rodzajami programów, dzięki czemu umożliwiają one łatwiejszą wymianę informacji pomiędzy nimi.

Obsługa systemu CRM

Systemy CRM są dzisiaj coraz częściej przenoszone do chmury, czyli można korzystać z nich za pośrednictwem internetu. Wtedy oprogramowanie może być uruchomione na praktycznie każdym komputerze, a ponadto na urządzeniach mobilnych.

CRM w chmurze jest bardzo korzystnym rozwiązaniem pod wieloma względami. Przede wszystkim pozwala na dostęp do funkcji i informacji w każdym miejscu. W ten sposób można prowadzić obsługę klientów nie tylko w siedzibie firmy, ale także poza nią, na przykład podczas wizyty u klienta.

Również oprogramowanie CRM w chmurze jest znacznie bezpieczniejsze. Wynika to z faktu, że programy tego typu przechowują informacje na zewnętrznych serwerach. Wobec tego ryzyko ich utraty jest zminimalizowane. Są one również dodatkowo zabezpieczone.

Taki program do obsługi klientów dostarcza firma itcenter.pl, która specjalizuje się w sprzedaży i wdrożeniach systemów informatycznych dla biznesu.

Jakie funkcje oferują systemy CRM?

Nowoczesne systemy CRM mogą zaoferować swoim użytkownikom dostęp do pełnej palety funkcjonalności. Wśród nich znajdują się między innymi:

Tworzenie bazy klientów,

  • Obsługa zwrotów i reklamacji klientów,
  • Tworzenie spersonalizowanych ofert na podstawie dotychczasowych decyzji zakupowych,
  • Przeprowadzanie analiz związanych z klientami, między innymi analiz wartości klientów, analiz koszykowych, analiz lojalności,
  • Przygotowywanie terminarzy i harmonogramów dla pracowników,
  • Współpraca z call center,
  • Przygotowywanie mailingów dla klientów,
  • Funkcja przypomnień – alarmów.

Oczywiście, to jedynie przykładowy zakres funkcji, jakie może zaoferować oprogramowanie CRM, ponieważ w zależności od wybranego wariantu może ono także dostarczać inne rodzaje narzędzi.

Dlaczego warto zdecydować się na system CRM?

Wdrożenie systemu CRM w firmie pozwoli jej na uzyskanie wielu korzyści, a tym samym wspiera długofalowo ich funkcjonowanie.

Wśród głównych zalet, z jakimi związane jest oprogramowanie CRM, znajdują się przede wszystkim:

  • Podwyższenie jakości obsługi klienta – dzięki temu klienci mogą być bardziej zadowoleni i częściej korzystać z oferty firmy.
  • Zredukowanie kosztów związanych z obsługą klienta – przez wprowadzenie automatyzacji wielu działań i obniżenie ryzyka błędów.
  • Zwiększenie sprzedaży – sprawne prowadzenie obsługi klienta może sprawić, że firma będzie mogła przynieść lepsze zyski.
  • Łatwy dostęp do pełnej gamy funkcji – można korzystać z nich również przez internet w przypadku systemów w chmurze.
  • Obsługa na komputerach i urządzeniach mobilnych – dzięki temu systemy CRM sprawdzają się również w firmach prowadzących obsługę klienta poza swoją siedzibą.

 

Dodaj komentarz