Chcesz założyć własny fanpage firmowy na Facebooku albo w innych mediach społecznościowych. Pamiętaj o paru ważnych zasadach! Sprawdź praktyczne porady, które pomogą Ci w stworzeniu oraz w prowadzeniu własnego profilu firmowego w social media.
Dlaczego warto mieć firmowy fanpage?
Obecnie sama strona firmowa to za mało, by skutecznie docierać do wielu potencjalnych klientów w internecie. Właśnie dlatego warto pomyśleć o założeniu firmowego profilu w mediach społecznościowych.
Facebook, Instagram, Twitter czy YouTube, a także LinkedIn to tylko parę serwisów, w których można znaleźć profile firmowe milionów firm na całym świecie. Dlaczego warto do nich dołączyć?
Profil firmowy w mediach społecznościowych to przede wszystkim sposób, by zwiększyć rozpoznawalność firmy, a także budować jej wizerunek jako rzetelnej, godnej zaufania. Oczywiście, nie bez znaczenia jest także fakt, że profil może być używany do szybkiego przekazywania informacji oraz do łatwego komunikowania się z fanami.
Ponadto warto wskazać, że prowadzenie profilu firmowego nie jest związane z dodatkowymi kosztami. Zapłacić trzeba natomiast za płatne metody reklamy, na przykład Facebook Ads, jednak nawet w tym przypadku ceny nie są bardzo wysokie w porównaniu ze skutecznością tego typu promocji.
Prowadzenie fanpage – o czym trzeba pamiętać?
Założenie profilu firmowego w mediach społecznościowych nie jest trudne, lecz warto pamiętać o paru istotnych kwestiach, aby dzięki temu profil ten mógł skutecznie wspierać firmę w jej działaniach reklamowych.
Przy zakładaniu profilu w mediach społecznościowych należy pamiętać o poniższych kwestiach:
- Nazwa profilu – powinna ona zawierać w sobie nazwę firmy, można też dodać do niej krótki opis jej działalności.
- Grafiki na profilu – warto zadbać o to, aby były atrakcyjne, na przykład wtedy, gdy firma jeszcze nie ma swojego logo, warto je zamówić.
- Publikowanie wpisów – profil powinien być regularnie uzupełniany o nowe wpisy, aby dzięki temu sukcesywnie budować bazę swoich fanów.
- Odpowiadanie na wpisy – należy jak najszybciej reagować na wpisy oraz na kontakt ze strony fanów.
- Organizacja akcji – media społecznościowe doskonale nadają się do organizowania różnego rodzaju akcji, na przykład konkursów, za pomocą których można dotrzeć do jeszcze szerszego grona potencjalnych klientów.
- Korzystanie z płatnych metod promocji – za ich pomocą można jeszcze skuteczniej docierać do fanów, ważne jest przy tym odpowiednie ustalenie grupy docelowej.
Agencja social media – kiedy warto skorzystać z jej usług?
Aby prowadzić profil firmowy w mediach społecznościowych, nie trzeba jednak zajmować się nim we własnym zakresie. Kompleksowe wsparcie zapewniają agencje social media, czyli agencje reklamowe, których domeną jest promocja w mediach tego typu.
Agencja social media może zaoferować swoim klientom skuteczne prowadzenie fanpage Kraków to tylko jedno z tych miast, gdzie można zamówić kompleksową obsługę.
W agencjach social media świadczone są usługi jak:
- Zakładanie profili w mediach społecznościowych,
- Regularne umieszczanie wpisów na profilu firmowym,
- Angażowanie fanów do działania,
- Odpowiadanie na pytania fanów,
- Prowadzenie płatnej reklamy na Facebooku,
- Pomoc w kryzysowych sytuacjach, na przykład przy otrzymaniu wielu negatywnych opinii.
Dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu agencje social media mogą zapewnić swoim klientom wysoki poziom skuteczności w działaniach promocyjnych w mediach społecznościowych.
Koszty obsługi zależne są od wybranego zakresu usług, dlatego też są one ustalane indywidualnie. Zwykle jest to wydatek kilkuset złotych miesięcznie.